Ravintoneuvonta

Koiran ja kissan ravintoneuvonta

Etenkin lemmikeillä, joilla on jokin perussairaus, voidaan ravitsemuksen hyvällä suunnittelulla edistää elämänlaatua. Ruokavaliot ja oikeanlainen ravinto voivat parhaassa tapauksessa hidastaa perussairauden etenemistä. Myös terveet lemmikit hyötyvät hyvin suunnitellusta, terveyttä edistävästä ruokavaliosta.

Ravitsemusneuvojamme tekevät yksilöllisen, lemmikin terveydentilan huomioivan ravitsemussuunnitelman yhdessä omistajan kanssa. Ruokintasuunnitelmassa huomioidaan lemmikin ikä, koko ja elämäntapa. Esimerkiksi urheilevan koiran ravitsemustarpeet ovat aivan toiset kuin sohvalla makoilevan seurakoiran. On huomattava, että ravinnonkäsittelyssä on myös rotukohtaisia eroja.

Sairauteen liittyvää ravintoneuvontaa toteutetaan aina yhteistyössä eläinlääkärin kanssa ja eläinlääkärin diagnoosin pohjalta.  Eläinlääkäri voi suositella ravintoneuvontaa esimerkiksi virtsakiviin ja -kiteisiin sekä munuaisongelmiin.

Iho- ja suolisto-ongelmaisten ravintoneuvonta

Ravintoneuvonnasta on apuaerilaisissa vatsavaivoissa, esim. ummetuksen, ripulin, vatsakivun, ilmavaivojen ja turvotuksen yhteydessä. Iho-ongelmia voidaan ratkoa esimerkiksi eliminaatiodieetillä. Sairaan koiran tai kissan ravintoneuvonta tehdään aina yhteistyössä eläinlääkärin kanssa.

Painonhallinta

Ylipaino on yksi lemmikkieläintemme tavallisimmista elämänlaatua heikentävistä vaivoista. Ravintoneuvonta auttaa sinua, kun lemmikki tarvitsee painonpudotusohjelmaa. Kissan ja koiran paino saadaan ravintoneuvonnan turvin putoamaan turvallisesti ja pysyvästi.

Omaeläinklinikalla on ravintoneuvontaa saatavilla:

Varaa aika tilanteen mukaan eläinlääkärille tai suoraan ravintoneuvojalle.