Artikkelit

Koronavirus

Toimenpiteet lemmikkien hoidon turvaamiseksi

Tiedote koronavirukseen liittyen Haluamme turvata lemmikkisi hyvinvoinnin, joten klinikkamme palvelevat sinua normaalien aukioloaikojen puitteissa. Toimimme vastuullisesti turvataksemme ammattilaisten terveyden, näin he pystyvät parhaiten hoitamaan lemmikkisi

koiranpentu

Koiranpentu – uusi perheenjäsen

Sisällysluettelo Koiranpennun hankkiminen Koiranpennun hankkiminen on koko koiran eliniän mittainen sitoumus, joten ostopäätös kannattaa tehdä harkiten. Eri koiraroduilla on yksilölliset tarpeensa esim. liikunnan suhteen, mutta

Nivelrikko koiralla

Nivelrikko koiralla ja kissalla

Nivelrikko on sairaus, joka voi aiheuttaa muutoksia niin nivelrustossa, luussa kuin nivelkapselissakin. Tyypillistä sairaudelle on nivelruston vaurioituminen ja osittainen häviäminen nivelpinnoilta. Niveltä ympäröivä nivelkapseli voi

seniorikissa

Virkeyttä kissaveteraanille

Seniorikissoiksi määritellään Amerikan kissapraktikoiden yhdistyksessä 11-14 vuotiaat ja vanhuksiksi yli 15-vuotiaat kissat. Ihmisvuosissa seniorikissat ovat noin 60-72 vuotiaita ja kissavanhukset 76-100 vuotiaita. Vanheneminen muuttaa kissan

Seniorikoira

Seniorikoiralla kissanpäivät

Koirilla ei ole tarkkaa vanhuusikärajaa, mutta yleensä pienempien rotujen katsotaan olevan seniori-ikäisiä 7-vuotiaasta eteenpäin. Isommat rodut ikääntyvät yleensä aikaisemmin, joten koira on tällöin seniori 5

koiran kynsien leikkaaminen

Koiran kynsien leikkaaminen

Oikean mittaisilla kynsillä on mukava tassutella ja tassut saavat alustasta parhaan otteen. Liian pitkät kynnet voivat aiheuttaa sen, että koiran tassujen asento ei ole normaali ja varpaat vääntyvät vinoon – tällöin seurauksena voi olla kipua.

Kyyn purema

Kyyn purema vaatii aina käynnin eläinlääkärillä

Kyyn purema voi olla lemmikille hengenvaarallinen ja vaatii käynnin eläinlääkärillä Suomen ainoa luonnonvarainen myrkyllinen käärme, kyy (Vipera berus), aiheuttaa etenkin keväisin huolta lemmikkieläinten omistajille, sillä

Koiran laihdutus